4.05.2012

OKULDA PERFORMANSIMIZ DEGERLENDIRILDI


INSAN KAYNAKLARI YONETICISI ANNENIN PERFORMANS DEGERLENDIRME MACERASI
Yillarca degisik kurumlarda performans sistemleri kurdum, performans gorusmelerini yonettim ve performans gorusmeleri toplantilarina katildim. Her kurumda bu system ile ilgili kendine ozgu sikintilar yasandigina sahit oldum. Dun bu kez cok farkli bir statu ile performans degerlendirme surecine dahil oldum: Orgenci velisi olarak.

Kizim bahar tatiline cikmadan once okulda performans degerlendirme toplantilarina katildi ve surecin son ayaginda bizler de toplantiya katilma sansi elde ettik. Gorduklerime inanamadim, bu surec bu kadar dogal ve bu kadar yapici bir sekilde her iki tarafinda mutlu oldugu sonucla nasilda guzel atlatildi.

Neler yasandigini aldigim bilgilere ve gozlemlerime gore yazmaya calisacagim:

·         Yil boyunca ogretmenler haftalik olarak cocuklara degerlendirme uyguluyorlar. Bu haftalik degerlendirmeler esliginde ve gozlemlerine dayanan bir rapor hazirliyorlar. Cocuklarin bir kismi bu raporin farkinda bile degil ama bilenler de bu isin kendileri icin cok iyi olacagina oldukca inaniyor.

·         Performans gorusme toplantisinda ogretmen cocukla birebir bir gorusme planliyor. Rahat bir ortam hazirliyor ve cocugun konuya odaklanmasi icin ona onceden hazirladigi mind map tarzi bir harita ile konuyu anlatiyor.

·         Cocuk basliyor kendisini degerlendirmeye. O kadar dogru ifadeler kullaniyorlar ki sasarsiniz gorseniz. Dusuncelerini anlatmasi icin yasanmis orneklerden faydalaniyor, kendince not aliyor, henuz yazamiyorsa da konuyu anlatan resimler ciziyor.  Bundan sonrasi ile ilgili planlarini da ayni sekilde kagida tasiyor. Altina da imzasini atmayi unutmuyor.

·         Ebeveynlerle yapilacak toplanti oncesinde cocuklar yil boyunca yaptiklari calismalari tek tek inceliyorlar ve kendilerini en iyi bulduklari (gurur duyduklari) calismalari seciyorlar.

·         Toplantiya oncelikle cocuk basliyor, ogretmeni oldukca destekleyici bir tarzla onu tesvik ediyor. Tek tek kendini degerlendiriyor, anne babasina gurur duydugu calismalarini gosteriyor ve en sonunda da doldurgu formu anlatiyor. Daha iyi olmak icin ne yapmayi planladigini siraliyor.

·         Son olarak herkesin mutabik kaldigi bir gelisim plani ile birlikte toplanti sonuclandiriliyor.

Sirada brans ogretmenlerle yapilacak kucuk toplantilar var. Her ogretmenin elinde cocukla ilgili yillik rapor var. Hepsi cocugunuzun hangi alanlarda kendisini daha rahat ifade ettigini, hangi alanlarda biraz daha desteklenebilecegini soyluyorlar. Tum surec boyunca cocuk yaninizda ve farkli bir dusuncesi varsa da paylasabiliyor.

Yogun gecen gunun sonunda hep birlikte donemi kapatma eglencesi yapildi. Cocuklar birlikte daslar ettiler, lezzetli yiyeceklerden yediler. Gun sonunda herkesin yuzunde kocaman bir gulumsemeyle  okula veda edildi.



Bu tecrubeye sahit olmam bende 2 farkli duyguyu ayni anda yasatti. Anne yanim, cok gurur duydu ve bu ortami yasama sansi bulan cocugum icin mutlu oldu. IK’ci tarafim ise ‘bu cocuklar su anda bile bircok kurumda uygulanana gore cok ileri bir sistem ile hayata basliyorlar, bunlari is hayatinda verimli kilmak icin kesinlikle cok daha iyi ve ileri tekniklere ihtiyacimiz var’ diye bagirdi.

Gun sonunda kocaman gulumsemeleri yuzlerindeydi :)


2 yorum:

  1. Merhaba Züleyha Hanım,

    İsmim Ceyda ben de eşimin işi dolayısıyla Dubai'ye yerleşecek ve hayatını expat olarak devam ettireceklerden biriyim. Blog yazılarınız için çok teşekkürler ilgi ve keyifle okudum çok bilgilendirici. Siz hala Dubai'de mi ikamet ediyorsunuz? Bizim de 6 yaşında bir kızımız var ve aslında ev ve okul endişesi oradaki hayattan daha fazla ürkütüyor. Eşim bu ay içerisinde Dubai'ye yerleşecek, ben de Temmuz sonu gibi turist vizesi ile gelmeyi planlıyorum. Eski İngilizce öğretmeni ve bir İnsan Kaynakları yöneticisi olarak kendimi size de yakın gördüm. Müsait olursanız ceydanuray@yahoo.com mail adresimden size aklıma takılan bir kaç soru sorabilir miyim? Dubai'ye geldiğimde de tanışmak ve bir kahve içmekten mutluluk duyarım.
    Sevgilerle
    Ceyda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Züleyha Hanım... Ben Berda.. Eşim ve çocugumuz ile Dubaiye yerleşmeyi düşünüyoruz 2022 nin ortalarında.. Size özellikle çocuklar ve eğitim hayatları hakkında danışmak istediğim birkac konu var... Lütfen bana omanberda@gmail.com dan yazabilir misiniz. Sevgiler...

      Sil